8.4.08


>aku semakin dewasa<


Tanggal 9.4.08 akan tiba,
dan akan terus berlalu,
detik-detik yang aku lalui,
penuh duri dan ranjau kehidupan,
pernah ku lalui dan akan ku lalui,
-tidak sekali-sekali akanku sia-siakan,

pengalaman mematangkan fikiran,
mendewasakan aku dengan apa yang berlaku,
aku sedar aku siapa,
dan kau pon tahu siapa aku,
dan siapalah kita kalau bukan hamba!
-hamba kepada siapa?

detik masa yang berlalu,
begitu pantas,
tidak terkejar,
tak mampu untuk aku mengejar,
-kamu,harungilah ia dengan tabah,

benarlah:
demi masa,
sesungguhnya manusia berada dalam kerugian,
kecuali orang-orang yang beriman,
dan mengerjakan kebajikan,
serta saling menasihati untuk kebenaran,
dan saling manasihati untuk kesabaran.

ya Allah,
-golongkanlah aku di dalam golongan orang yang baik.

No comments: